18.11.21

בעקבות מאמר ביקורת של קלדרון על סאלי רוני:

רוני איננה סופרת גדולה  מבחינת כתיבה אסתטית או סצנה מרשימה כובשת. אבל היא גדולה  בהעמדת מצבים. לא שרטוט פנימי ארכיטקטורה של קוי ומאפיני אופי,. היא נכנסת לחיי האדם הצעיר היוצא מביתו אל העיר הגדולה לחיי האוניברסיטה עם מועקות הבית והתיכון. היא נכנסת לחיי הזוגיות לזוגיות אפשרית ובלתי אפשרית. זוגיות או אי זוגיות  המהוה את התלות  העצומה   הלוכדת והשוברת. את ההתנתקות, ההתבגרות,  הדרך לחיים עצמאיים של כל בן ובת הזוגיות. זה מה שכובש. הספר מרופד בסמליות שסאלי מטפחת בראיונות.  כמו הכסף שהיא נותנת לבחור אחרי שנשדד, וכשהוא מזכיר לה היא מתנצלת ששכחה. וזה אמור לסמל את הקפיטליסט ששוכח את מצוקת איש ההמון. סמליות זו חשובה לרוני המרכסיסטית. אבל היא לא חלק אורגני העומד במהות הסיפור. את הסמלים בבידודם רוני מעצימה בראיונותיה והם מוחזקים על ידי פרשניה התווים חוטים אידיאולוגיים. זה מזכיר לי את ספרה העתיק כבר של סונטאג נגד פרשנות.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

בעקבות אי האלימות של גנדי